dinsdag 20 juli 2010

Jezus zoeken door middel van correspondentie

‘Kijk daarom goed uit hoe u leeft. Wees niet onnozel, maar verstandig. Grijp elke gelegenheid aan om goed te doen, want wij leven in een slecht tijd. Denk goed na en probeer te ontdekken wat de Here van u verlangt.’ (Efeziërs 5:15-17)

Het was geweldig om met 350 jongeren met veelal een islamitische achtergrond samen te komen. Hun harten stonden open om uit de Bijbel te leren. Hoe was dit mogelijk? Call of Hope Ghana organiseert een correspondentie cursus voor duizenden studenten in Ghana. Ieder jaar wordt er een conferentie georganiseerd waarvoor een aantal jongeren geslecteerd wordt die naarstig op zoek zijn naar Jezus.



Het thema voor deze conferentie was, ‘Hoe haal je het beste uit je tijd en grijp je elke gelegenheid aan om goed te doen?’ We spraken over het maken van verstandige keuzes waaronder de belangrijkste keuze – kiezen voor Jezus! Naast samen na te denken over dit onderwerp was er ook aandacht voor de oorzaken en het voorkomen van HIV/AIDS en werd er gesproken over beroepskeuze. De studenten kregen ook de gelegenheid om vragen te stellen over de boeken van de correspondentie cursus. Er werden veel vragen gesteld, bijvoorbeeld: ,,Hoe kan ik als een Christen groeien in een huis met alleen maar Moslims?”

Een andere student had de volgende vraag: ,,Nadat ik het boek, ‘Mijn genade is genoeg voor jou’, gelezen heb, weet ik dat ik mijn leven aan Jezus wil geven maar hoe kan ik openlijk voor mijn geloof in Jezus uitkomen zolang ik nog bij mijn ouders woon die Moslim zijn en zij de volledige zorg voor mij dragen?” Één van de deelnemers aan de conferentie had het volgende te zeggen: ,,Toen ik de literatuur van Call of Hope ging lezen, waren mijn ouders en alle anderen die bij ons in huis wonen niet erg enthousiast. Meestal verstopte ik de boeken voor ze. Maar na een tijdje begonnen mijn ouders die er zo tegen waren dat ik deze boeken las, veranderingen in mijn leven te zien. Als mijn ouders nu de boeken zien liggen, zeggen ze niets meer – ik kan de boeken nu zelfs openlijk lezen.


Als de studenten van de correspondentie cursus een bepaald niveau bereiken, krijgen ze een certificaat

Er is nog een getuigenis uit één van de dorpen: ,,Op een dag kwam één van de Moslim leiders van ons dorp onze kerk binnen. De mensen in de kerk waren erg bezorgd, bang en stil toen hij binnenkwam, wat zou hij willen? Hij vroeg, ‘Mag ik het woord?’ De mensen in de kerk dachten, vandaag is de laatste dag van ons bestaan als Christenen in dit dorp. De Moslim leider zei vervolgens, ‘In dit dorp stelen mensen koeien door ze in de nacht weg te lokken met zout. Maar jullie stelen onze kinderen bij klaarlichte dag met boeken! Hij was een tijdje stil en de mensen begonnen te beven van angst. Hij vervolgde zijn toespraak, ‘maar ik ondersteun jullie want het verbetert het karakter, moreel en het gedrag van de kinderen en die van de gemeenschap.’ “ Deze getuigenissen zijn enorm bemoedigend voor ons en geven ons hoop dat vele jongeren de weg van Jezus zullen kiezen.


Sommige studenten kwamen met bussen naar de conferentie uit plaatsen 120 kilometer van Tamale


Bidden en Danken:
  • Dank God voor de goede conferentie
  • Dank God voor de gelegenheid die de literatuur van onze correspondentie cursus biedt om te evangeliseren ionder Moslims
  • Bid dat we als organisatie ook elke gelegenheid grijpen in het bereiken van de Moslism met het evangeliseren
  • Bid voor de studenten dat de literatuur die ze in handen krijgen hun harten zal veranderen

1 opmerking:

Harold Prost zei

Wat geweldig om dit zo te lezen! Het moet een enorme bemoediging voor jullie zijn. Al die veranderde levens en mensen die voor het Goede Nieuws van Jezus Christus gaan. Je ziet dat zij ook weer een zegen zijn voor hun omgeving.